Lidman i Portland, Oregon


Har i helgen varit till Portland Oregon,en fantastisk upplevelse


På vagen dit stannade vi for lunch,med milkshake som hette Blackberry den var very good något mer trogflytande an hemma,vilket du kan se nedan.




Denna fantastiska inskriptionen fann jag på en trotoar,som du ser mycket gamal.


Vårt vard par i Portland, Tim som ar Johns bror och hans hustru Bridget.


Jag och Monika besokte Goodwill,som ar en organisation som samlar in begagnade prylar från hela Usa, som man sedan saljer; i denna stormarknad . Man betalar efter vikt, men har man tur kan man fynda, jag hittade inget, men Monika.




Har varit med på den 5th annual Chili Contest, du kan se lite utav sorterna det går ut på att vi provsmakar olika chili recept, som olika personer tillagat.


Jag i provsmakar tagen, mycket goda smaker och en fantastikk kul grej. Vi var hemma hos Tim och Bridget ca. 20-25 personer,kanske något for Piteå.


Chris som ar Johns Bror var den som fick flest roster for sitt recept,han  vann denna handblåsta Chili som ar ett vandringspris.


På min morgon promenad, såg jag flera av dessa, Squirrel som våra ekorrar en kvick liten rackare,forsokte fota flera men de smet men denna kom nastan in i kameran.Gick aven forbi denna lilla skapelse, ett drive thru cafe




Gick sedan ut en promenad med Monika och Bridget,dar vi bland annt besokte denna antik/loppis affar har fanns det mycket och många saker var billiga, men resvaskan blir fort full.


Vi var precis fardiga i mataffaren nar regnet kom .och det var inte lite det


Detta var en fantastisk grej dar grannar gatt ihop,man har målat gatan,har en plats for upphittade saker eller beg. saker som vem som helst kan ta,aven bokbytar horna fanns det.Samt att har fanns platser dar man kan slå sig ner, det fanns aven en kaffe och barn horna. Kanske skulle det funka på Munksund.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0