EN DAG I TACOMA




Vi skulle besoka Museum of Glass, men det var stangt men en del fanns utomhus som detta verk som var under ett tak och gjort av en beromd glas konstnar som heter Dale Chihuly,han har aven gjort vaserna på bilden under








Detta ar byggnaden som innehåller Museum of Glass




Man har byggt om ett gammalt stations hus till domstol, aven har fanns verk av Dale Chihuly, nedan kan du se bankar dar ifrån,nastan som på film.








Jag tar vaskan Mr,hm den var tung. Denna man stod utanfor domstolen.




Tacoma har många antikaffarer, men det visade sig att de flesta har stangt på måndagar, men vi fann en som hade oppet, hittade lite.




Nu vantar besok hos Pia, vi foljer med och hamtar Barnen, har kan du se skolbussarna utan for Aris skola (Pias son) dar aven hennes make arbetar som larare det ar en privatskola,som heter Annie Wright School




Har kan du se Aris klass rum, dom ser inte ut som hos oss.




Jag och Pia utanfor deras hem,verkligen kul att få traffa den på riktigt, har bara sett den pa kort.




Ari med sockar  som Gun(min mor) stickat som han blev valdigt glad att få lilla syster Ruby tittar på.




Ruby tog på sig sina på en gång.




Så var  det street hockey match på gatan, har kan du se två av lirarna, jag och Ari, han blir nog proffs, kanske NHL?




Vi blev bjudn på ostburgare och milkshake på detta anrika gatukok från 1949, då fanns massor av liknande stallen efter denna vag,du kan aven se menyn på bilden nedan.








Ari har just oppnat dorre till ett ute dass (gjort av Ebbe Carlsson i Piteå) som jag tog med, en mycket uppskattad present.
På bilden Jag,Ari,David(Pias man)




Detta ar bussen som tog oss hem från Tacoma, nedan kan du se Washington Mutuals kontor snt på kvallen det ar en utav dom banker som ar i kris,kanske skulle dom kunna spar lite med att slacka lyset,eller så jobbar dom over.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0