YTTERLIGARE EN FANTASTISK DAG I SEATTLE


Visste ni att det finns indianer i Seattle, det ar gott om typ denna  i stan




Har besokt Klondike gold rush Museum det ar en stor del av stadens historia, om den guld rusch som var









Två glada guldgravare Leif och Monika




Denna byggnad ar av staten utsedd som bevarande vard valdigt vacker inne, tank att den är byggd i sten.




Denna totempåle ar mycket gammal och finns på Pioneer Square,nedan den store indian hovdingen som gett namn åt staden Seattle Chief Seattle.








aven bokhandlarna ar stora i Usa, denna ar mycket gammal, och har aven en avd. for begangnade bocker




Detta ar Sylvester the mummy, riktig man bevarad från vilda vestern, man kan se skott hålet i kroppen.





Man kan gomma sig bakom en totempåle




Att mata Seagull ar kul dom ar mycket skickliga, men låter farliga och ar stora mycket storre an våra måsar,hur dom låter kan du hora på filmen under







Akta mitt finger, ja alla fingrarna klarade sig denna gång




Detta ar Ivar Haglund han startade en restauran i hamnen, och borjade mata dessa fåglar, vilket sedan blivit en tradition, ett sådant har monument vill jag också ha i parken.




Bjornen i mitten lovade att inte ata upp oss, han kom från alaska





Bumbershoot Har från mitt mote med Lance Miller som producerar Bumbershoot festivalen i Seattle, som ar en utav Usas alsta och storsta, dom har ett område storre an vårat massområde for Nolia, kolla garna deras hemsida, klicka till vanster på Bumbershoot.


Detta hus kryllar av kretiva manniskor konstverket bakom mig består utav  gamla plast stolar och ar gjort utav Evan Blackwell som  bor i huset




Aven denna målning finns i huset, och gjort utav min van John till vanster om mig
UNDER: Nu står aven Usas val på pizzakartongerna, vem vill ha en pizza bagare som presiden?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0