Gamla Piteå bilder


Så såg det ut en gång i tiden  på byxtorget, huset närmast till vänster är rivet sedan länge.
Så här såg det ut en gång i tiden i Badhusparken, av dessa byggnader är endast ga.Lasarettet idag
Piteå Vandrarhem kvar.
Så såg det ut en gång i tiden i Piteå, känner du igen dig ?.
Här på Wallsténs gjorde jag min högstadie praktik, har putsat de stora skylltfönsterna tillsammans med
en dekoratör och det var snöblandat ute och jag blev rejält förkyld, minns även när jag pryade där så kunde
man gå in i en port från Storgatan och där på en dörr stod det Ridderstråle har funderat vem Ridderstråle
var, men nu har det visat sig att det förmodligen var en fotograf, för Kjells Foto. Hittade idag när jag gick igenom gamla vykort ett med stämpel Wilh. Ridderstråle, har även en kamera som inköptes på auktion och skall ha tillhört
Ridderstråle, så vem var han igentligen? Vet du?
På tal om att riva hus, så här såg det ut vid Piteå Elektriska, vad var det i det röda huset till höger?
sedan länge borta, och det mesta av denna vy har bytt skepnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0