Drömmar om Amerika

Tänk vad fantastiskt
Som tonåring drömde jag om att få åka till Amerika, och allt hade sin början i att min pappas farbror,
onkel Arvid kom hem på besök, minns en gång  vi fick tuggummi som presenter. Det var stort, då jag på
den tiden tuggade tuggummi. Dom var inte speciellt goda men dom var från Amerika. Jag gick med i Svensk/Amerikanska föreningen, var på gång, vid ett tillfälle, minns inte året. Men då dog Arvids hustru
Adelle, och det blev ingen resa. Och jag fick chansen 1997, med ett antal arrangörs kollegor, bland annat
Kjell-Anders Johansson att besöka Disney Land. sedan fick vi Amerika besök 2008 av Monika & John
Då samma år på hösten åkte jag över till Seattle, där dom bor. Så nu har jag varit 2008.2009 och 2014
varit i Seattle.Det är en stad som ger mig mycket  inspiration.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0