Lidman i Amerika dag 11

Har idag besokt Bakery Nouveau, det ar ett lokalt bageri, som vunnit flera internationella priser, och
sysselsatter ett 20-tal, du borjar i bageriet, och avanserar till brodforsaljningen, dar du ocksa ar bast betald.
Har har du ett axplock av vad dom har, har ar ko vissa dagar.
Seattle ar en stad med mycket konstverk pa offetliga platser, dom avsatter en en viss procentsats
varje ar att ga till offentlig utsmyckning, itford av lokala konstnarer. Har ett elskap.
Aven trottoarer dekoreras, kanske nagot for Pitea.
Aven vaggar dekoreras, har fran ett stads jubileum 1889-1989.
Ett ovanligt conseps av bokhandel for begangnade bocker, om du aterkommer med boken nar du last
den, far du tillbaka 50% som en fodran att handla for, sa en del bocker kommer tillbaka flera ganger.
Ocksa ett koncept, av att salja bocker man stoppar dom i en pase och skriver lite om vad boken kan
handla om, som ledtrad.
Gissa vad jag haller i, ja just det ett ben fran en oxpenis. En delikatess for hundar i Seattle.
 
 

En katt pa disken, i en hundaffar, kanske fungerar det.
En butik for hundar och sorteringen ar stor.
Har en secondhand affar, dar man saljer lite finare saker man fatt i gavor, dar pengarna gar till
en hjalporganisation for cancersjuka.
Kan du tanka dig en inredningsaffar med ett enormt sortiment, och jag koper tva t-shirts, hur far man hem
allting.
Ja du kanner henne kanske redan, med det ar min kusin Monika, och det ar en affar, som drivs av
seniorer, man saljer skankta saker, och manordnar kurser, och har lite gaster som talar om olika
sjukdommar, och bland far man fotvard.
Nu borjar det kannas som ett problem, hur far man hem allt, resvaskan kanns liten.
The Home Depot, jag sager bara, slang er i vaggen Beijer och andra sa kallade byggvaruhus. Har finns
allt, och flera modeller av allt.
Lilla lampavdelningen.
Dorr avdelningen, problemet kan bli vilken dorr, man ska valja.
Del av blommavdelningen, dett ar en butik min hustru skulle gilla.
Vi har diskuterat hemma om en kaffe maskin, jsg ger mig nu kan vi kopa en, jag har jag har kopt kaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0