Lidman i Amerika dag 12

Idag har mina vardar varit Vicky och Akio Takamori, Vicky ar en tremanning till mig,som jag brevvaxlade
med i min ung dom, och hennes man Akio, som ar en etablerad skulptor.
Fran Akio Takamoris studio
Mer fran Akios studio, dessa skall anvandas till att gjuta i glas.
Akio i arbete i sin studio.
Har Akio pa Frye art museum, vi har idag besokt olika konst gallerier och museer pa detta mseet fik man
endst fota i detta rummet, vi besokte aven ett galleri med konst av naturbefolkningen, dar fanns paddlar som kostade flera tusen dollar.
Vi bsokte aven denna butikrn som inneholl Japansk design.
Men butiken har en tidigare historia, som gestaltas delvis har, den startades av tva japanska kvinnor.
Akio,Vicky och jag pa restaurang i Boulder, tsck for maten Vicky och Akio.
Har aven varit med om civil olydnad, vi har malat trotoarkanten, vilket betyder att du inte far parkera har
det ar for nara korsningen, i Sverige kanske en sjalvklarhet, men inte har.
Skont att koppla av Jag och John
Hann inte fa med bilderna igar fran aftonens picknick, i enskogs parke nara Seattle.
Fick aven en overaskning av Monika en penna tillverkad av Torsten Nystrom , som hon fatt nar hon fyllde
8 ar. Big surprise.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ewa

Du verkar ha en underbar tid hos Monika och John. Kul att se Akio och Vicky också. Hälsa så gott till alla. Och "Altanhänget" med John såg hur härligt ut som helst! Webergrill ser jag också, rätt märke ;-) Fantastiskt med pennan som Torsten gjort! :-)
Hälsningar
Ewa

Svar: Ja det ar bara bra har, riktigt kul att fa traffa, Vicky & Akio, hade en underbar dag med dem.
Leif Lidman

2014-05-15 @ 14:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0