Lidman i Amerika dag 14 sista dagen


 
Har pa vag in for ett aterbesok pa Diller dar Monika och John bodde forut, och jag ocksa besokt tva
ganger forut, det ar sista dagen i Seattle, imorgonbitti gar flyget hemmat.
Vi kikar in Diller room som forut var ett cafe, vi hadde vara frukostar dar vid forra besoket;
Nu ar har en bar. Tavlan du ser pa vaggen ar Mr Diller, som en gang grundade Diller Hotell.
Tavlan ar for ovrigt malad av Monika Lidman, som ar min vard och tremanning.
Sa ser det ut utanfor John & Monikas fd lagenhet.
Nu halls har matlagningskurser med Italiensk inriktning av Michaela Tartaglia.
Klart man trivs, jag och Michaela, kanske lar hon mig lite Italiensk matlagning nasta gang.
Visst blir man lite nostalgisk, mycket historia i det huset.
Har inne pa Diller vid en malning so John utfort.
Vi inviterade Dennis pa kaffe hos Roland, som driver kafe och antikhandel, med specialite pa Asiatiska
antikviteter, dar han ar ett aktat namn, och har flera museer pa kundlistan.
Har Dennis jag och Roland.
Hos Roland, och har trivs Dennis, har med Monika.
Sa har sag det pa vagen in mot city, idag.
Har ar vi utanfaor Amazon.com
Har kan du se ett fonster fran Amazon .com:s huvudkontor som bestar av flera byggnader.
Inte alltid sa latt att halla ogonen oppna, vi fick natt och jamnt fota.
John jobbar hemifran idag, inte sa dumt.
Har fatt traffa manga av Johns och Monikas fina vanner, har med Fiori och hennes mamma.
Fiori tillverkar fantastiska smycken, som jag visar senare.
Kommer att sakna dessa trevliga kvallarna vid lagerelden, som de gamla Indianerna, som en gang
fanns i Seattle. Undrar nar man nasta gang far mojlighet att besoka denna fantstiska stad.
Imorgon Sverige och Pitea.
 
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: uffe

Så fort jag vinner på travet köper jag biljett till dig...

Svar: Tack Uffe det varmer, idag startar den langa hemresan, verkar som om jag haler pa att bli forkyld, vi hors snart
Leif Lidman

2014-05-17 @ 10:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0