Nytt i samlingarna

Nyckelring i minibokformat med Piteåbilder.
Askfat från Forslunds bil, som var återförsäljare av Volvo, Bröderna Forslund tog över efter Conrad
Pettersson: Och idag heter det Nordiska Bil.
Askfat från Bergströms Järnaffär, som låg på Rådhustorget, och köptes upp utav Wallsténs Järn.
Har ett speciellt minne från Bergströms, när jag vid ett besök där med min far, han stod och samtalade
med C-O Berglund som jobbade där, medan jag kollade in leksakerna, och hittade en pistol, och naturligtvis skulle det testas om och hur den fungerade. Det var en ollonspistol, vad jag inte visste var att den var laddad,
Jag tryckte av och det small högt, och sorlet tystnade i butiken, och en liten rädd Lidman kröp in bakom pappa,
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0