Café City Busstation Piteå

Café City på Busstationen i Piteå, kombinerat vänthall och café. Här fick vi ofta förpassa det så kallade
a-laget ut, för att komma in igen genom nästa dörr.
Minns att vi hade en tid stans största wienerbröd, stora som en landgång, special bakade av Berndt
Ekström på Ekströms bröd i Munksund. Jag hade sett dessa i London och där hette dom Danska Wienerbröd
och serverades med kniv och gaffel.
Här har du bröd disken, man hörde hela dagar från bingon som var en trappa upp tio, etta nolla, där
Knut Lindgren höll i trådarna.
Här i hörnet sitter min lillebror Lars och samtalar med vår anställde Petra Bergström, hon var en frisk fläkt,
fick mig att dricka kaffe med smör, som skulle vara bra mot heshet. här har många passerat då toaletterna
Låg längst in. Här har man sett många unga passera ofta söta tjejer tillsammans med drog missbrukare
för att till hösten vara fast i samma missbruk. Här har även passerat så kallade Svenssons med portfölj
och efter toabesök lukta alkohol, vanligast fredagar.
Vill även tacka du som besökt oss, och handlat, samt vill jag tacka den duktiga personalen vi haft genom
åren. Vill även tacka Helge och damerna i kiosken, för den tiden.
 

Kommentarer
Postat av: Seija

Läste om Ekströms Wienerbröd....och min svärmor jobbade där så mycket möjligt att hon hade bakat....och Bernt träffade jag senast i går......:-))))

Svar: Nej detta var specialbeställda och det var Berndt som gjorde dom
Leif Lidman

2014-06-03 @ 16:17:12
URL: http://samlingar.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0