Victor Holmbergs Slakteriaffär

Här om dagen fick jag låna detta kortet av Lennart Lindfors Marklund, som själv arbetat där som springpojk
då i regi av Slakteriföreningen. Det var 1945 som 14 åring började arbeta där som springpojk, hos Slakteriföreningens Luleå nederlag i Piteå, där blev han kvar till 1947.
Fotot är taget 1945 inne på Victor Holmbergs gård, på bilden till vänster William Eriksson från Backen som var slaktare. Till höger i bild Einar Stenlund, som var chef både för minutaffären på Storgatan, och nederlaget inne på gården.
Tack för att jag fått låna bilden och informationen om den Lennart Lindfors Marklund.

Kommentarer
Postat av: Eric ''Olle'' Sundgren

Otroligt hitta bild av ''morfars'' gård & slakteri!
Som jag kände väl som barn. Viktor Holmberg med fru Ida hade två döttrar - Aina & Greta. Aina var min mor & mitt mellannamn Olof ärvde jag Morfar som hade
Olof som 1:a förnamn.
Jag föddes i fastigheten på Storgatan 1936 medelst
barnmorska…

Bosatt i Australien sedan 1968. Sista Pitebesöket
av 1986

Hälsingar från Antipoderna

Eric med skånsk Fru Kerstin

Svar: Trevligt att höra, finns någon av släkten kvar i Piteå
Leif Lidman

2020-08-06 @ 11:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0