Gunnar Lundström Adidas Piteå

1953 Startade Gunnar Lundström bördig från Piteå sin sportgrossist firma med camping utrustning sovsäckar, ishockey utrustning och träningsoveraller. ficka han 1965 generalagenturen för det Tyska skofabrikatet Adidas, vilket lyfte hela verksamheten.
Från en broschyr utgiven 1972
Personalen från broschyren från 1972. Även brodern Lars Lundström arbetade på firman, han startade sedan eget och sålde Finska träningsoveraller av märket Finn Lassie. Jag har under min tid hos Bengts Sport Intersport träffat bägge bröderna, minns att Gunnar var stor, Lars hann jag träffa flera gånger.
Lars Lundström.Även fadern fanns med som personal. vad hans uppgift var vet jag inte Gustaf Lundström var hans namn
Gustaf Lundström på bilden. Det värkar ha gått rätt bra för Gunnar Lundström, om man ser vilken villa han lät bygga 1964
den kallades i folkmun för Adidasvillan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0