Piteå profilen Sundberg

Henry Sundberg är för minnesgoda Pitebor främst känd för den som ordna kön vid barnbion på Röda Kvarn, där ingen kunde gå för i kön. Jag har däremot ett eget minne från honom , det var när jag och pappa var på ishockey på Kvarnvallen en gång jag var kanske kring 11-12 års åldern, vi var på väg till vår favorit plats bakom målet, då vi sprang på Sundberg och han fick se min far var på han utbrast tjena tjena Pitholmarn och skakade han med honom sedan kom turen till mig jag sträkte fram kardan och han nöp till han var stark kändes som jag skulle lätta från backen, kändes som en befrielse då han släpte min hand. Det var mitt första möte och minne av Henry Sundberg. Men han har satt spår i många Pitebors minnen, kanske mest dom som försökte gå före i kön på Röda Kvarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0